DigiBlog

Alles over efficiënt digitaal werken

Het is nu of nooit: digitalisering een noodzaak voor het bedrijfsleven

Het is nu of nooit: digitalisering een noodzaak voor het bedrijfsleven

66% van de CEO's verwachten dat hun bedrijfsmodel in de komende drie jaar verandert . Digitaal zakendoen bereikt een omslagpunt: elk bedrijf is nu een digitaal bedrijf, met informatie

als belangrijkste asset. De toekomst wordt bepaald door het vermogen om informatie te verzilveren in een concurrentie-voordeel..   [...]

Lees verder

Grip op de grootste uitdaging van digitale transformatie.

Grip op de grootste uitdaging van digitale transformatie

Als organisatie krijg je te maken met steeds meer informatie, een groeiend aantal kanalen en hogere klantverwachtingen. “Verandering is de enige constante” luidt een eeuwenoud gezegde en dat geldt zeker in het digitale tijdperk waarin de technologische ontwikkelingen elkaar in sneltreinvaart opvolgen.   [...]

Lees verder

Hoe kun je als bouwbedrijf efficiënt werken?

Hoe kun je als bouwbedrijf

efficiënt werken?

Bouwtekeningen, offertes, contracten, planningen, prognoses, rapporten en certificaten, van diverse partijen en in verschillende versies – bij elk bouwproject stapelen de documenten zich in hoog tempo op. Daardoor zien jouw medewerkers vaak door de bomen het bos niet meer.   [...]

Lees verder

Informatiemanagement en productiviteit

Informatiemanagement en

productiviteit

We ontvangen dagelijks een enorme hoeveelheid informatie.

Dit leidt je aandacht af en heeft invloed op je productiviteit -en die van je team-. Terwijl medewerkers die zich kunnen focussen op kerntaken productiever zijn, minder stress ervaren en minder fouten maken.  [...]

Lees verder

Wat is versiebeheer?

Wat is versiebeheer?

Hoe werkt het en wat zijn de voordelen?

Een oude versie, het doorsturen van de verkeerde informatie of het verliezen van informatie bij het samenvoegen van meerdere documenten...: het is ons allemaal wel eens overkomen.

Met versiebeheer kun je dit voorkomen. Wat is versiebeheer en hoe werkt het?  [...]

Lees verder

Informatiemanagement en productiviteit

Goed informatiemanagement een

‘quick win’ voor veel organisaties

Een goede informatievoorziening betekent dat de juiste personen toegang tot de juiste informatie hebben. Ook is deze informatie actueel, gedigitaliseerd en daardoor eenvoudig te vinden.

Er wordt gewerkt met één centrale informatiebron, medewerkers hoeven dus niet in meerdere systemen te zoeken.   [...]

Lees verder

Dit zijn de trends en uitdagingen voor HR in 2019

Dit zijn de trends en uitdagingen

voor HR in 2019

Het personeelstekort was de afgelopen tien jaar nog nooit zo groot, maar liefst 20% van de ondernemers wordt momenteel belemmerd door een tekort aan arbeidskrachten. Nóg moeilijker is het werven van mensen met ervaring. En dan wil je ook nog het talent wat je al in huis hebt, aan boord houden [...]

Lees verder

Informatiemanagement anno nu

Informatiemanagement anno nu

Hoe zorgt u ervoor dat het werken met en verwerken van digitale informatie op een veilige, controleerbare en gestructureerde manier gebeurd? En daarmee het informatiemanagement van de onderneming en de bedrijfsvoering worden ondersteund?   [...]

Lees verder

GDPR & HR: De do’s en dont’s voor recruitment.

GDPR & HR: De do’s en dont’s

voor recruitment.

Als recruiter heb je dagelijks te maken met het verwerken van persoonsgegevens. Wat betekent de GDPR voor de werving en selectie van nieuwe mensen? Wat mag wel en wat mag niet?

Met deze do’s en dont’s maak je je recruitmentbeleid GDPR-proof.  [...]

Lees verder

Waarom is e-mailmanagement noodzakelijk?

Waarom is e-mailmanagement noodzakelijk?

De uitwisseling van documenten en informatie verloopt vaak via

e-mail. Het is prettig om een offerte, rapport, brief of presentatie even snel met een collega, zakenpartner, leverancier of klant te delen.  E-mail is efficiënt, snel, doorbreekt geografische grenzen, bespaart kosten en  [...]

Lees verder

4 tips bij het opstellen van algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden opstellen?

Deze 4 tips helpen u op weg!

Het hanteren van algemene voorwaarden is om meerdere redenen verstandig. Het schept duidelijkheid, voorkomt conflicten en dekt ondernemers-risico’s op bepaalde vlakken af omdat onderlinge rechten en plichten bekend zijn bij klant of zakenpartner.  [...]

Lees verder

GDPR & HR: Wat moet u weten over privacy op het werk

GDPR & HR: Wat moet u weten over privacy op het werk

Als werkgever bent u verplicht om naast de buitenwereld ook uw medewerkers te informeren over uw aangescherpte privacybeleid. Het is belangrijk dat zij hun rechten én plichten met betrekking tot de GDPR kennen en inzicht krijgen in de wijze waarop HR met hun persoonlijke gegevens omgaat..  [...]

Lees verder

Wat is en Document management systeem?

Wat is een document management systeem?

Alle informatie op het juiste moment bij de juiste persoon beschikbaar. Altijd en overal. Dat is waar document management om draait: het efficiënt inrichten en beheren van (digitale) documenten en informatie.  [...]

Lees verder

5 manieren waarop u de privacy van medewerkers automatiseert

5 manieren waarop u de privacy

van medewerkers automatiseert

De wet bescherming persoonsgegevens, GDPR, AVG: het internet staat er bol van maar wat betekent dit voor het verwerken van personeelsdossiers? En hoe kunt u dit nu het beste organiseren?  [...]

Lees verder

Orde in de chaos: zo centraliseert u uw bedrijfsinformatie

Orde in de chaos:

zo centraliseert u uw bedrijfsinformatie

In ieder bedrijf is het wel een keer voorgekomen: een cruciaal document dat op een belangrijk moment zoek was. Ongetwijfeld gaan uw gedachten nu terug naar een dergelijk voorval in uw bedrijf. Het bestandje kan dan klein geweest zijn, de gevolgen waren groot. [...]

Lees verder

Voorkom een overload: ga slim met informatie om!

Voorkom een overload:

ga slim met informatie om!

Een verminderd concentratievermogen, geïrriteerdheid, rusteloosheid, een aanslag op je creativiteit of zelfs een depressie of burn-out: het klinkt misschien als de afkickverschijnselen van een heftige verslaving. Maar het zijn stuk voor stuk de symptomen die te maken hebben met het moeten verwerken van te veel informatie. [...]

Lees verder

Faalkosten terugbrengen? Digitaliseer uw bedrijfsprocessen 

Faalkosten terugbrengen?

Digitaliseer uw bedrijfsprocessen

In uw bedrijf zullen er ongetwijfeld zo nu en dan extra kosten gemaakt moeten worden, te wijten aan een gemaakte fout.

Hoe mooi zou het zijn om deze fouten, en deze kosten, nooit meer te hebben! Is dat mogelijk? Het antwoord ligt in uw bedrijfsprocessen. [...]

Lees verder

Bedrijfsprocessen verbeteren: 5 tips voor het beste resultaat

Bedrijfsprocessen verbeteren:

5 tips voor het beste resultaat

Voor het verbeteren van bedrijfsprocessen zijn diverse aanpakken mogelijk. Welke aanpak wordt gehanteerd, hangt af van verschillende factoren, zoals: de aard van de beslissing om processen te optimaliseren, de bedrijfsgrootte en de organisatie-cultuur. Toch zijn er een aantal tips die in elke situatie gelden. Die tips willen we in dit blog graag aan u meegeven! [...]

Lees verder

Is het de investering waard? 7 concrete resultaten van een DMS.

Is het de investering waard?

7 concrete resultaten van een DMS.

Herkent u het gevoel van tijdverspilling en frustratie dat ontstaat wanneer u documenten niet kunt vinden? Op kantoor besteden medewerkers veel van hun kostbare tijd aan het zoeken, vinden en verwerken van informatie. Een Document Management Systeem (DMS) helpt u bij digitaal beheer van documenten die worden gebruikt binnen uw bedrijf. [...]

Lees verder

 

DigiOffice

Home

Extranet

Informatie

Blog

 

 

 

DigiOffice

software oplossing

van IDB Groep

IDB Groep

Vijzelmolenlaan 2

3447 GX Woerden

Nederland

 

T: +31 348 465500

W: www.idbgroep.nl

E: info@idbgroep.nl

logo IDB Groep Woerden

Copyright © IDB Groep

Disclaimer | Privacy en Cookie statement