Highlights DigiOffice 2020.2
Meertalige keuzelijsten
Meertalige keuzelijsten worden vanaf deze release ondersteund voor de onderdelen CRM en DMS. Zo veranderen keuzelijsten dus mee met de gekozen interfacetaal. Als een gebruiker bijvoorbeeld met een Engelstalige interface werkt, ziet hij of zij de inhoud van de keuzelijsten in het Engels.
Documenten koppelen meerdere woningtypen en bouwblokken
Documenten kun je in DigiOffice 2020.2 koppelen aan meerdere Woningtypen en Bouwblokken tegelijk. Deze velden zijn vanaf deze release op diverse plekken beschikbaar zoals op de detailpagina Document, zoekpagina’s en registratieprofielen.
Detailpagina Meer/Minder- werkstaat aangepast
De detailpagina Meer/Minder-werkstaat (MM-werkstaat) is gelijkgetrokken met de standaard detailpagina’s. Verder zijn de bijbehorende pagina’s zoals ‘Regels’, ‘Historie’ en ‘Staartkosten’ vernieuwd. Ook alle tabellen zijn weer in lijn met de rest van de applicatie.
DigiOffice Algemeen
Vrije (notitie-) velden diverse tabbladen
Via de flexibele interface kun je vrije (notitie) velden op verschillende tabbladen zetten. Dat kon voorheen altijd in de kolomverhouding 50/50. Vanaf DigiOffice 2020.2 is het ook als één kolom van 100% breed in te stellen. Hiervoor is in het venster ‘Nieuw tabblad toevoegen’ de optie ‘Groepsvak fullscreen tonen’ toegevoegd.
Waarnemers
In je ‘Gebruikersinstellingen’ kun je nu onder ‘Waarnemers’ zien voor wie jij zelf waarneemt. Je kon op deze plek al zien wie dat voor jou doen.
DigiOffice CRM relatiebeheer
Standaarddocumenten koppelen aan meerdere (basis)projecten
Vanaf deze release kun je standaarddocumenten door middel van subprojecten koppelen aan meerdere (basis)projecten. Zo kun je standaarddocumenten die bij meerdere (basis)projecten voor moeten komen in één keer koppelen.
DigiOffice DMS documentbeheer
Klantlogo op landingspagina tijdelijke links
Op de landingspagina voor het downloaden via tijdelijke links is het DigiOffice-logo vervangen door je eigen bedrijfslogo. Zo kunnen externe partijen altijd goed herkennen dat de pagina en de betreffende links van jouw organisatie zijn.
Digitaal Ondertekenen
Aanvullingen ondertekeningsverzoek
Je kunt vanaf DigiOffice 2020.2 een herinnering van een ondertekeningsverzoek sturen. Dit kan zowel handmatig als automatisch worden ingeregeld.
Ook is in deze release de werkstroom voor het ondertekeningsverzoek uitgebreid. Zo zijn geweigerde verzoeken duidelijk zichtbaar in de statussen.
Inkoop
Vrije velden detailpagina Raamcontract
Op de detailpagina ‘Raamcontract’ is het nu mogelijk om Vrije velden toe te passen. Dit kan een apart tabblad zijn van de basisgegevens, maar kun je ook op de overige tabs inzetten.
Woningbouw
Extra navigatie-item ‘Gekoppelde documenten’
In de detailnavigatie ‘Bouwnummer’ is een extra navigatie-item in te richten onder DMS: ‘Gekoppelde documenten’. Hier zie je dan de indirect gekoppelde documenten. Dit zijn documenten die via een Bouwblok of Woningnummer zijn gekoppeld.
Uitvoering
Meer/Minder-werkstaten (MM-werkstaten)
In release DigiOffice 2020.2 zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd voor de MM-werkstaten. Zo is het nummer van de MM-werkstaten nu bedrijfsspecifiek aan te passen. Hiervoor is een optie toegevoegd in Beheer > Uitvoering > MM werk, om het beginnummer aan te geven.
Ook kun je de MM-werkstaat direct registreren als document wanneer je deze afdrukt of mailt.
Daarnaast wordt bij het toevoegen van een MM-werkstaat ‘Datum vervallen’ niet meer standaard gevuld. Ook is het filter ‘Alleen niet-vervallen MM-werkstaten’ toegevoegd .
Bovendien is het overzicht ‘MM-werk verzamelstaat’ aangepast zodat deze alle relevante informatie bevat.
DigiOffice Extranet
Encryptie wachtwoorden
De wachtwoorden van Extranet-gebruikers zijn met een nog sterkere encryptie beveiligd.
Huisstijlbeheer
WhiteOffice
Vertalingen interfacetalen bijgewerkt
Alle vertalingen van de interfacetalen Engels, Duits en Frans zijn weer bijgewerkt.
Optie ‘Concept’ vervallen
De optie om de tekst ‘Concept’ te laten plaatsen bij Afdrukken/E-mailen/PDF aanmaken/Uitsplitsen is vervallen. Dit is gedaan, omdat deze optie al in het registratieprofiel zit.
Plaatsen/weghalen logo
Ook kun je de optie plaatsen/weghalen van het logo tijdens het e-mailen/PDF aanmaken/uitsplitsen niet langer kiezen. Het logo wordt in deze situaties altijd geplaatst. Alleen bij het afdrukken is het vanwege het gebruik van logopapier nog mogelijk om het logo tijdelijk weg te halen.
DigiOffice Beheer
Extra filters uitgebreide zoekbalk
Op de zoekpagina ‘Registratieprofielen’ zijn twee extra filters toegevoegd aan de uitgebreide zoekbalk: ‘Bevat het documentveld’ en ‘Bevat niet het documentveld’. Zo kun je eenvoudig filteren welke registratieprofielen een bepaald veld wél of juist niet hebben.
Extra item ‘Services en moduleversies’
Onder Beheer > Database is een extra item toegevoegd: Services en moduleversies. Zo kun je als beheerder overzichtelijk nagaan of een module geladen is en met welke moduleversie.
Aanpassing logging agent
In DigiOffice 2020.2 is de logging van de agent aangepast. Bij systeemonderhoud wordt dit nu duidelijk vermeld in de bijbehorende logregel. Ook is er bij systeemonderhoud nu een informatietekst zichtbaar op de Beheerpagina’s Algemeen > Instellingen, Algemeen > Database > Systeemtaken en Algemeen – Database – Service.
(De)selecteren opslaglocaties
Het (de)selecteren van opslaglocaties bij beveiligingsregels is aangepast. Dit kan nu via de Koppel- en Ontkoppelknoppen. Daarna krijg je een venster waarbij je de opslaglocaties kunt kiezen in de betreffende boomstructuur. Dit maakt het eenvoudiger de juiste locatie te vinden.
Veld ‘Interne afdeling omschrijving’ verplicht
Invulling van het veld ‘Interne afdeling omschrijving’ is vanaf release DigiOffice 2020.2 verplicht. Dit veld is namelijk noodzakelijk voor meertalige interface en moet daarom altijd gevuld zijn.
Mededelingen
Telefoonkoppeling Frontline
De telefoonkoppeling met Frontline is in release DigiOffice 2020.2 uit gefaseerd.